Tuc de Salana 2484m - 6 April 2012

Something I read in a ski mountaineering book made me think this was going to be a dull, uninspiring summit but I was wrong. Its North face, the one you can see in the photo (of 6 April, 2012), has a considerable incline and, furthermore, this is one of those summits where you can get on your snowboard right on the very top. It left a good taste in my mouth. I must thank Ricardo and Alicia for having so kindly put me up in their flat in Vielha. It’s a real pleasure to have friends like them.

A raíz de lo que leí en una guía de esquí de montaña pensé que esta iba a ser una cumbre sosa, sin aliciente alguno, pero me equivoqué. Su cara Norte, que es la que puede verse en la foto adjunta (del 6 de abril de 2012), tiene una inclinación nada despreciable y además esta es una de esas cumbres en las que te puedes poner la tabla en la mismísima cima. Me quedé con muy buen sabor de boca. Por cierto que tengo que agradecer a Ricardo y Alicia que me acogieran tan amablemente en su casa en Vielha. Es un placer tener amigos como ellos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario